Organische posities

Verbeter je organische positie in Google

Organische positie

Het wordt in SEO-land al jaren geroepen. En eigenlijk weten we het ook allemaal wel. We moeten stoppen met het najagen van het Google algoritme en de focus op de bezoekers leggen. De reden hiervoor is heel simpel: tactieken die in het algoritme van Google werken, worden door iedereen gebruikt. Google is daarom continu bezig met het afstraffen van deze tactieken. Nog belangrijker: Google wil zo relevant mogelijk zijn voor haar bezoekers. En alle wijzigingen in het algoritme zijn hierop afgestemd. Wil je goed gevonden worden? Leg dan de focus op je bezoekers, dan komt de beloning van Google vanzelf. Toch lijken veel SEO-experts hier in de praktijk moeite mee te hebben.

Zichtbaar in Google zoekmachine

Dat Google het algoritme aanpast komt vrijwel altijd door de gebruiker van Google. Panda zorgt voor de relevante content. Penguin zorgt voor links die ook echt relevant zijn voor bezoekers. De laadtijd zorgt voor minder frustratie en mobile friendliness voor een betere ervaring voor de bezoeker. Zo kunnen we uiteraard nog wel eventjes doorgaan.

Om een afstraffing van Google te voorkomen wordt er gefocust op meer content, variërende linkteksten, niet teveel startpaginalinks, een snelle website en een responsive website. Het tig keer gebruiken van hetzelfde keyword is uit den boze geworden. Wil je in de toekomst nog goed gevonden worden, dan dien je ook synoniemen van deze keywords toe te voegen in combinatie met gerelateerde woorden.

Relevante content

Content marketing is dus steeds belangrijker geworden voor Google. Relevant en waardevol zijn voor je doelgroep. Met content die problemen van je doelgroep oplost. Content die je doelgroep helpt met doelen en uitdagingen die ze hebben en content die voorziet in behoeftes van je doelgroep.

Bij de creatie en optimalisatie van je content is het belangrijk om te kijken naar de behoefte van je doelgroep. Iedereen kan natuurlijk een verhaaltje schrijven over een product of een dienst zodat Google begrijpt waar de pagina over gaat.

Zorg dat je Google laat zien dat je de bezoeker echt helpt, zodat jouw organische positie niet verslechterd.