Ben je een robot?

Captcha gebruiken

Google reCAPTCHA beschermt uw website tegen spam en misbruik van uw formulieren. Jarenlang deed Google dit door de gebruiker te laten bevestigen dat ze geen robot zijn. De gebruiker moest een verminkte tekst overtypen in een tekstveld. Als deze correct was ingevuld kon de gebruiker zonder problemen zijn acties uitvoeren, was dit niet het geval moest de gebruiker een nieuwe tekst overnemen.

 

[cml_media_alt id='493']Captcha_robot[/cml_media_alt]

 

Google bedacht zich, waarom vragen wij aan onze gebruikers niet gewoon of ze een robot zijn? Dit hebben zij dus ook gedaan. Google begon met het ontwikkelen van een nieuwe API dat de gebruikersvriendelijkheid drastisch versimpeld. Hieronder vind je de nieuwe “No CAPTCHA reCAPTCHA”

 

[cml_media_alt id='494']Captcha_no_robot[/cml_media_alt]

 

Een grote hoeveelheid gebruikers hoeft nu geen CAPTCHA meer op te lossen. Door middel van één simpele klik controleert de nieuwe API of je een robot of mens bent.

Weet je zeker dat je geen robot bent?

De CAPTCHAs zijn nog niet helemaal de wereld uit. Voor de gevallen waarbij het analysesysteem niet zeker weet of een gebruiker een mens of robot is, wordt alsnog gevraagd een CAPTCHA in te vullen. Deze maatregel is ingesteld om er zeker van te zijn dat de gebruiker wordt gevalideerd.

CAPTCHA´s nu mobiel vriendelijk

Met de nieuwe API heeft Google ook flink kunnen experimenteren op verschillende uitdagingen betreft het makkelijker maken voor de gebruiker. Dit is voornamelijk op mobiele apparaten goed te zien. Voorheen moest je erg ongemakkelijk de tekst van de verminkte tekst overtypen. Het is nu veel gemakkelijker, doordat de gebruiker nu alleen maar overeenkomende afbeeldingen hoeft te selecteren om door de keuring te komen. Zo ook te zien in onderstaand voorbeeld, de gebruiker hoeft alleen maar alle katten te selecteren en dit te bevestigen.

[cml_media_alt id='495']Captcha_select_robot[/cml_media_alt]

De nieuwe Captcha op uw website?

Hier vind je de website van Google’s “No CAPTCHA reCAPTCHAs”. Blijf niet achter en update jouw anti-spam methode. Grote namen zoals Snapchat, WordPress en Humble Bundle hebben de nieuwe API al geïmplementeerd.